DokümanlarTeknoloji

3D Studio Max Animasyon Programı ve Kullanım Aşamaları

3D studio Max, en çok kullanılan 3D Animasyon programlarından birisidir. Nedeni de belli istediğiniz her türlü efekti yapabileceğiniz, her türlü model tasarımı yapabileceğiniz, çok geniş araçlara sahip bir 3D programıdır. Diğer 3D programlarının aksine modellemeyi ve hareketlendirmeyi ayni studio (panel) içinde yapabiliyorsunuz.
En önemli özelliği programın plugin lerle genişletilebilmesi. Mesela bir şimşek veya gerçekçi bir ateş efekti yapmak istiyorsunuz, bunun için internetten eklentiyi arattırmanız yeterli bulun programın plugins directorune atın ve çalıştırın, Gerçekten çok profesyonel bir program. Ayırca kitaplarının bolluğu ve 3D dünyasında bir numaralardan biri olmasından dolayı ek programlarının ve eklentilerinin çokluğu işinizi dahada kolaylaştıracaktır. Belirli bir seviyeye (profesyonel) geldiğinizde artık sizin için hayal et ve canlandır aşaması başlayacak.

Rüyalarınızı bile canlandırıp izleyebilirsiniz. Kendi hayal dünyanızı canlandırın. İyi bir özelliği de programın Character Studio adında çok muhteşem bir eklentisi olması. Bu eklenti sayesinde insan veya buna benzer ayaklı canlıları çok daha gerçekçi şekilde hareketlendirebilirsiniz. Genellikle yapacaklarınız üç aşamadan oluşur; önce tasarım aşaması, bu aşamada yapacağınız şeyi tasarlayıp kağıt üzerinde yada bilgisayarda bir resim çizme programında çizip ön görüntüyü oluşturursunuz.

2. aşama modelleme ve kaplama bu aşamada tasarladığınız şeyi modellemeye başlarsınız çok geniş modelleme araçlarıyla size en uygun olanı kullanırsınız. Sonra modelleme bittikten sonra Photoshop veya benzeri bir program ile en güzel kaplamayı hazırlayıp 3D Studio Max’ın Material Editor dediğimiz köşesinde modele uygun gerçekçi bir kaplama üretebilirsiniz. Son olarak ta Hareketlendirme, burada dikkat etmeniz gereken kameraları güzel yerlere koymanız ve şurası çok önemli bunu kendinize kanun da yapabilirsiniz çekim esnasında görülmeyen bölgeyle uğraşmayın boş bırakın. Mesela; bir dinazorun yürüme animasyonu bu sırada kamera ayakları ve kuyruğu çekerken gövdeyi koymanıza gerek yok. Size kendi yaptığım bir modelden bu aşamaları daha iyi anlamanız için size bir örnek vereyim.

 

Tasarım aşaması

işte önce kafamda canlandırdığım asker kafası

 

 

 

 

 

Modelleme aşaması

Modelin son hali

Kaplanmış ve bitmiş hali…

Gördüğünüz gibi gayet kaliteli ve güzel bir model. ve de o kadar da zor değil…

Programın şu anda en son versiyonu 3.1 ayrıca 4’te yol da şu an betaları falan var.

Yakın bir tarihte 4’te çıkar zannediyorum. Bakalım 4’te ne gibi yeni araçlar olacak bunu tüm kullanıcılar merakla bekliyor.

Programda ayrıca kendine ait max dosyaları ve hazır kaplamalarda var. Bunlarda da yararlanıp daha iyi bir şekilde öğrenebilirsiniz. Ayrıca Max’ın Help dosyaları da çok iyi anlaşılır ve resimli örneklerle donatılmış bir şekilde kullanıcılarına sunulmuş. Programı kullanmak için iyi bir bilgisayarınızın olması kesinlikle şart. Animasyonunuzu bitirdiğiniz ve filme çevirme zamanı geldiği zaman, yani render aşaması işte o zaman heyecanlı ve uzun bir bekleyiş başlar.

Tabi uzun bir film yapıyorsanız yada bilgisayarınız yavaşsa. Her türlü konuda benimle irtibat edebilirsiniz. 3D ile uğraşan arkadaşları görmekten ve tanımaktan çok mutluluk duyarım.

Son bir tavsiye olarak ta eğer uzun bir film yapıyorsanız. Gece yatarken rendere bırakın. Çok daha uzun yapıyorsanız o zaman belirli aralıklara bölün ve geceleri bırakın. Her gün bilgisayarınızı Max’ın yeni bir özelliğini keşfetmek için rendere bırakın. Program hakkında aslında söylenecek bir çok şey var. Ama benden bu kadar.

Hepiniz kendinize iyi bakın, Herkese iyi çalışmalar… (Alıntıdır.)

Etiketler
Daha Fazla Göster

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı